Plastično je fantastično

nedjelja, 09.11.2014.

Besplatna promocija

Vjerujem da ste neki dan gledali jednu emisiju jedne nacionalne TV kuće u kojoj svjetski poznati chef David Skoko pokušava unaprijediti rad naših restorana, a kako bi bolje i kvalitetnije kuhali, i u konačnici bolje poslovali. Chef David Skoko pojavio se u majici s meni vrlo simpatičnim natpisom. Samo što mogu reći - reklama nije plaćena, sasvim je slučajna.




A sada sam dužan dati obrazloženje napisanog izričaja "jedne nacionalne TV kuće" i moje intervencije na gornjoj fotografiji.

Naime, svojevremeno sam (u svibnju 2012. godine), da izjavu za tu nacionalnu TV kuću o plastičnim vrećicama. Izjavu sam kad je bila emitirana u redovnom TV programu snimio, uploadao na YouTube te kasnije objavio na blogu u postu Plastičari uzvraćaju udarac (prvi video prilog u nizu). Ipak blog govori o plastičnim vrećicama. Međutim, godinu dana kasnije dobio sam poruku od YouTube-a u kojem otprilike kaže: "Prijavljeni ste od korisnika "tog i tog" zbog neovlaštenog objavljivanja video materijala koji je na njegov zahtjev uklonjen. Ako se još jednom ponovi ovakvo neovlašteno korištenje vaš ćemo račun izbrisati".

Video je pobrisan, pa sad kad na blogu želite pogledati, ne može - samo crni ekran sa smetnjama.

Kažem ja: Imaju pravo. Jeste, oni su snimili, to je njihovo vlasništvo, pa su i emitirali. Štite svoje vlasništvo. Ne dozvoljavaju da drugi komercijaliziranju nešto za što su oni potrošli svoje resurce i novac. Ali, ako ćemo baš cjepidlačiti, iako sam dao izjavu, ne sjećam se da sam dao suglasnost da se emitira. Nisu me pitali smiju li to objaviti. Nadalje, objavljeno je u sasvim nekomercijalne svrhe. Jano je naveden izvor emisije.

Sada samo hipotetički pitam: jesam li ja mogao zatražiti zabranu emitiranja? Kao što su oni zatražili zabranu prenošenja svog snimljenog priloga. Što o tome kažu bolji poznavatelji zaštite autorskog prava i autorskog vlasništva? Ako su oni vlasnici svog video priloga, jesam li ja vlasnik svoje izjave?


- 14:14 - Komentari (8) - Isprintaj - #